Bron/Broen

İskandinav dizilerinin bir süredir methini duyuyordum. İçlerinden seçtiğim IMDB Top 250'de de yer alan 3. sezonu yeni bitirdiğim Bron/Broen'den sıcağı sıcağına bahsetmek istiyorum.

Kaynak:IMDB


Bron/Broen ilk sezonu 2011 yılında çekilmiş İsveç-Danimarka ortak yapımı. Dizinin isminden de yapımın ülkelerini çıkarmak mümkün Bron (isveççe), Broen (Danca) "köprü" anlamına geliyor. "Köprü" isminin verilmesinin nedeni de dizinin Danimarka ve İsveç'i birbirine bağlayan Öresund köprüsünde gerçekleşen bir cinayet ile başlaması. Dizinin 3 sezonu boyunca bol bol Öresund manzarası göreceksiniz. Benim gibi köprüye hasta olursanız da Öresund belgeseli bile izleyebilirsiniz. Aşağıda Youtube linkini de verdim.



Baş rollerinde Sofia Helin (Saga) ve Kim Bodnia (Martin) var. Saga İsveç polisi, Martin ise Danimarka polisi. Ana karakterler çok çok iyi oluşturulmuş. Saga'nın asperger olması nedeniyle tepkisiz olması, yalın, aklından geçeni direkt söylemesi; Martin'in de duygu geçişleri, gülüşü, tavırları karakterlerin ne kadar iyi oluştuğunun göstergesi.

Kaynak:IMDB

Dizinin kurgusu, Malmö ve Kopenhag manzaraları, ana ve yan karakter seçimleri, gereksiz diyalog uzatmalarından kaçınılması ile oldukça başarılı bir yapım olmuş. Bittiğinde tadı damağımda kalmıştı, 4. sezonun Ocak 2018'inde geleceğini duyunca baya mutlu oldum. İlk trailer'ı da yayınlanmış...


Benim gibi polisiye dizilerini seviyorsanız Bron/Broen en iyilerinden biri olduğunu söyleyebilirim. Öyle ki özlemimi gidermek için jenerik müziğini ara ara dinliyorum. Şiddetle tavsiye olunur.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Forbrydelsen (The Killing)

Bursa'da Ne Yenir? (1)

Kebapçı Yusuf Usta - Mardin